0 تصويتات
في تصنيف معلومات عامة بواسطة (2.8مليون نقاط)

رواية عشقت صعيدي فارس وفيروز

استيقظ فارس من النوم قبل فيروز نظر اليها والى جمالها الساحر كانت تبدو مثل الملائكه ببشرتها بياض الثلج اقترب منها وقبلها لاول مره عند شفتيها وذاق رحيق عثلها ولم يتمالك نفسه فاصبح يقبلها بهدوء فى كل جزء فى وجهها وشعر انه سيتمادى اكثر فابتعد عنها مسرعا وهو يلهث كانه كان فى سباق
فارس لنفسه:لالا مش هينفع كده اهدى شويه يافارس لحد ماروز تطمن مش عارف همسك نفسي عنها ازاى دى يارب قدرنى دى البت مراتى زى القمر هيييح ارو اخد شاور قبل ماتصحى بقا وذهب وبعد ان انتهى قام بتحضير الفطار واخذه الى داخل غرفه نوم وجلس على الكرسي فى انتظار استيقاظ فيروز
بدات فيروز تفتح عينها رويدا وكانك ترى منظر طبيعى فى عينينها ثم جلست ووجدت فارس على الكرسي بجانبها
فيروز:صباح الخير
فارس:صباح الورد والفل والياسمين على عيونك
فيروز بابتسامتها المعتاده:ليه قاعد كده
فارس:بتأمل فى المنظر الطبيعى ده والجمال ده كله اللى ربنا كرمنى بيه
فيروز:بخجل شكرا
فارس:ياربى الكسوف ده كله علشان بوصفك امال لو اتجرأت وعملت حاجه تانى هيحصل ايه قومى بقا بسرعه وتعالى نفطر علشان بمسك نفسي عنك بالعافيه
فيروز:اممممم كسلانه اووى عايزه انام تانى
فارس:خلاص مش هتقومى اجيلك انا بقا
فيروز:بسرعه ايه لالا خلاص هقوم اهو وطلعت تجرى
فارس:هههههههه متجوز طفله يارب قدرنى واسعدها واطمنها المهم هههه
ذهبت فيروز واخدت شاور وارتدت بيجامه بحمالات وبنطلون لا يصل الى ركبتها وذهبت اليه للفطور
فارس:ياروز حرام عليكى ده
فيروز:ايه بس انا عملت ايه
فارس:مش احنا اتفقنا مش هيحصل حاجه قبل ماتطمنى على الاخر وتاخدى على المكان هنا وتتعودى ونرحم بعض شويه
فيروز:اه فين المشكله بقا
فارس:يااختااااى واللى انتى لابساه ده رحمه برضو
فيروز:نظرت الى نفسها ثم الى فارس الذى كان ينظر لها باشتياق فخجلت واخبرته انها ستذهب لتبدل ملابسها
فارس:لالا خلاص خليكى كده براحتك
فيروز:لا انت عندك حق
فارس:لا ماعنديش حق اش عرفك انتى
فيروز:يوووه بقا مش فاهمه حاجه
فارس:اشوف اى حاجه وخلاص
فيروز:انت قليل الادب على فكره
فارس:يابنتى انا جوزك والله واه ياستى انا بصراحه قليل الادب مع مراتى تعالى بقا ومش هبص ماتقلقيذ
فيروز:مش باين
فارس:هقعد محترم صدقينى
فيروز:طيب ولو ان مش واضح انك هتقعد محترم خالص ظلوا يتناولوا الفطار حتى انتهوا
فارس:تعالى ياروز نشوف هتلبسى ايه لاستقبال العيله
فيروز:ما ينفعش اطله ببجامه يافارس
فارس:مييين بيجامه لا انتى فاهمه غلط الحاجات دى لجوزك مش للبلد كله
فيروز:لا طبعا مش هلبس زى ده هلبس بيجامه بكم وواسعه مش كلهم ستات
فارس:حتى لو كلهم ستات برضو لا
فيروز:ماشى خلاص شوف بقا هلبس ايه
فارس:جايبلك فستان حلو اوووى وكنت شايله
فيروز:ايه ده بجد فين
فارس:ذهب للدولاب واخرج كيس من تحت ملابسه وكان به فستان من اللون الفضى وفيه حزام ذهبى واخرج طرحه ستان بنفس لون الحزام كان يبدوا فستان غايه فى الروعه
فيروز:بانبهار ده تحفه اووى ذوقك جميل جدا يافارس
فارس:اذا كنت اخترتك انتى مش هيبقا ذوقى حلو
فيروز:باباتسامه ميرسي هروح البس بقا
فارس:ماشى لو احتجتى مساعده عرفينى وابتسامه بزاويه فمه
فيروز:لا شكرا مش عايزه وذهب وارتدت ملابسها فى ذلك الوقت ارتدى فارس ملابسه ايضا لاستقبال الضيوف وخاصه بنت عمه نيره الذى يخاف على فيروز منها
فيروز:بعد وقت ايه رايك
فارس:راى فيروز التى تبدو مثل قطعه من الجنه زى القمر ياحبيبتى مابقتش عايز حد يش وفك اصلا
فيروز:بخجل بس انا عايزه اشوف عيلتك.كلها واتعود عليهم
فارس:الا نيره
فيروز:ماشى حاضر..ضرب جرس الباب فى ذلك الوقت وذهب فارس وفتح لهم كانوا سيدات العائله الذين اتوا لتهنئه العروس محملين لها العديد من الهدايا فاستقبلهم فارس واحضر لهم عصيرا وذهب لاخراج فيروز
اتت فيروز واستقبلتهم جيدا وتعرفت عليهم ورات نيره كانت فتاه شديد الجمال لكنها لاتملك عيون روز الخضراء ولا شعرها الذهبى حيث كانت تخرج بعض من خصلات شعرها ولا تبدو برقه فيروز وخجلها
نجاه والده فارس:الف مبروووووك ياحبيبتى ربنا يسعدكم دايما
فيروز:الله يبارك فيكى ياطنط ربنا يخليكى
جليله والدة نيره:ايه ياحبيبتى عايزينك تفرحينا كده بعيل ده فارس البكرى ولاايه اوعى تكونى ارض بور ماانتى مش من الصعيد
كانت فيروز الدموع فى عينيها ولاحظ فارس ذلك ورد بدلا عنها:لا مش بور يامرات عمى وحتى بعد الشر لو كده هى اللى فى القلب بس
ابتسمت روز على اطراء زوجها لها وتحدثت امل اخت يافارس :ياسيدى ياسيدى الحب وعمايله بقا
جليله:حب ايه وكلام فاضى ايه اسكتى ياامل بس برضو يافارس عايزين نفرح بعيالك
فارس:ان شاء الله قريب سيبوها على الله ثم عليا
فيروز:نظرت بخجل الى فارس الذى فهم خجلها من ماذا وتفادى الامر
نيرة:رفعت راسنا يافارس امبارح
فارس:اكيد طبعا كان عندك شك ولاايه
نيرة:لا طبعا انت صعيدى اصلى كان عندى شك فى حد تانى
فهم فارس ماترمى اليه نيرة:واخبرها انها تطمن كله تمام
انتهت القعده وخرج الجميع ولم يتبقا

 باقي الاجزء علي الرابط التالي

اضغط هنا

رواية عشقت صعيدي فارس وفيروز

عمليات بحث متعلقة بـ رواية عشقت صعيدي فارس وفيرو

رواية فارس وفيروز

رواية عشق الفيروز فيسبوك

رواية عشق الفيروز الفصل الاول

رواية عشق الفيروز الحلقة الثامنة

رواية عشق الفيروز كاملة

رواية عشق الفيروز كاملة فيس بوك

رواية عشق الفيروز فيس بوك

بواسطة (2.8مليون نقاط)
فى صباح يوم جديد استيقظ فارس واستأذن من فيروز انه سيذهب لاستقبال احد اصدقائه فى المطار لانه لايعرف غيره

فيروز:طيب انا هعمل ايه كده عقبال مافارس ييجى وامتى بقا اديلوا حقه الشرعى ده قاديلوا اربع ايام مستحمل كده وحاساه هيمووت منى هههههه وقطع حبل افكارها جرس الباب

فيروز:نيره ازيك عامله ايه

نيره:الحمد لله يافيروز انتى اخبارك ايه ياحبيبتى

فيروز:الحمد لله اتفضلى ادخلى

نيره:معلش لو هضايقك بقا انتى وفارس

فيروز:لاابدا تشرفى فى اى وقت فارس مش هنا

نيره:فيه حد يسيب عروسته كده فى اول جوازهم

فيروز:عادى كان عنده مشوار مستعجل

نيره:لا شكلك فيه حاجه شغلاكى انا زى اختك برضو وممكن نبقا اصحاب ماتقلقيش اى كلام مش هيطلع بره نهائى

فيروز:بجد اقدر احكيلك

نيره:بابتسامه انتصار اه اه طبعا

فيروز:كادت ان تتحدث ولكن تذكرت تحذير فارس لها طيب لما يبقا فيه هحكيلك

نيره:بغضب داخلى يعنى مافيش حاجه

فيروز:لالا ابدا تحبى تشربى ايه بقا

نيره:ممكن عصير

ذهبت فيروز لتحضر لنيره العصير وكانت نيره تغلى من شده الغضب بداخلها وتتكلم محدثه نفسها مسيرك تقعى يافيروز وقريب اوووى كمان

فيروز:قطعت حبل افكار نيره اتفضلى ياحبيبتى العصير

نيره:تسلم ايدك هى الساعه كام كده

فيروز:تقريبا10

نيره:يانهار ابيض كان عندى ميعاد مهم بس هاخد العصير وانا نازله علشان ماتزعليش وابقا اجيبلك الكبايه بعدين

فيروز:براحتك بيتك تنورى فى اى وقت

نيره:تسلمى عن اذنك بقا وخرجت نيره واثناء نزولها قابلت فارس

نيره:يعنى رجعت بدرى يافارس

فارس:مش بدرى ولاحاجه منا قولتلك وانا نازل انى راجع على الساعه10خير كنتى عايزانى فى ايه

نيره:لاابدا ولاحاجه كانت حاجه مش مهمه عن اذنك هروح ادى لعصير لخالد

فارس:بس هو لسه مافطرش

نيره:اه منا عارفه مش راضى يفطر قال مش هفطر غير لما فيروز تعمله عصير بايديها اصله حبه اووى من ساعه ماطلع يباركلكم واول ماقولت لروز عملته على طوول حتى مارضتش تعملى معاه قالتلى ده لخالد بس هههههع

فارس:تعجب من كلامها ولكن لم ياخذه فى الاعتبار لانه يعرف غيره نيره جيدا من فيروز..طيب عن اذنك بقا هطلع ارتاح شويه

ربما تحتوي الصورة على: ‏‏‏٣‏ أشخاص‏، ‏أشخاص يبتسمون‏‏

ربما تحتوي الصورة على: ‏شخص واحد‏

ربما تحتوي الصورة على: ‏شخص واحد‏

لا يتوفر وصف للصورة.

‏قصص وحكايات جزائرية‏

‏قصص وحكايات جزائرية‏

‏قصص وحكايات جزائرية‏

بواسطة (2.8مليون نقاط)

رواية عشق الفيروز "لا تظلمني" 

هي رواية إلكترونيه

نُشرت على موقع واتباد

وهي رواية للكاتبة المصرية 

ولاء رفعت علي 

هل سمعت عنها؟ 

إن لم تَكُن تعرفها

فهي كاتبة روائية لها العديد من  الروايات المميزة جدًا

والتي تندرج معظمها تحت تصنيف

الروايات الرومانسية

أو الإجتماعيى في القليل من الاوقات 

وها هي رواية جديدة للكاتبة 

قد تكون أكثر تميزًا من سابقها بالنسبة لك 

أنا لا اعرف ذائقتك في الحقيقة 

وهذه الرواية هي رواية عشق الفيروز 

التي جلبتها لك اليوم 

ولكن قبل أن أقدمها لك 

سأقدم لك مجموعة روايات مميزة

أرشحها لك لتقرأها كالعادة

وسأنتظر أيضًا تقيمك لهم

وهذه هي قائمة الروايات:

أما عن رواية عشق الفيروز فيمكنك 

قراءتها كالعادة من خلال موقعنا "موقع المكتبة"

من خلال هذا الرابط : https://www.el3kateb.com/p/blog-page_45.html

رواية عشق الفيروز - تحميل رواية عشق الفيروز - رواية عشق الفيروز كاملة - رواية عشق الفيروز pdf - رواية عشق الفيروز الجزء - رواية عشق الفيروز الحلقة - روايات ولاء رفعت علي

رواية عشق الفيروز pdf - ولاء رفعت علي 

مراجعة رواية عشق الفيروز  

رواية عشق الفيروز هي رواية رومانسية

واحدة من أفضل روايات ولاء رفعت علي الرومانسيه 

على الرغم من أن روايات الكاتبة 

ليست كثيرة 

إلا إنها مميزة جدًا

تأخذ وقتًا كبيرًا قبل أن تُصدر رواية جديدة

التفكير والقرار يأخذ وقتًا 

ولهذا تخرج روايتها دائمًا بأفضل صورة 

مثل رواية عشق الفيروز 

التي قدمناها لكم اليوم

تقيمنا في موقع الكاتب 

لـ رواية اليوم 

هو 

9 من 10 درجات

ومهتمون جدًا لمعرفه تقيمك أنت أيضًا للرواية

بواسطة
اناعايزة الجزء للسابع

1 إجابة واحدة

0 تصويتات
بواسطة (2.8مليون نقاط)
رواية عشقت صعيدي فارس وفيروز
مرحبًا بك إلى حلول، حيث يمكنك طرح الأسئلة وانتظار الإجابة عليها من المستخدمين الآخرين.
...